Corné Dijkmans

Manager Research & Business Innovation

    • 200 Citations
    20102023

    Research output per year

    If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

    Research Output

    Filter
    Article
    2013

    De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

    Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

    Dijkmans, CHS., 2013, In : travelnext.nl.

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    Klagen op internet: reviews in de travel- en hospitality industry

    Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    2014

    Onderzoek: dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

    Dijkmans, CHS., 2014, In : NRIT Magazine. 2014, 4, p. 14-15

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Social media responsiveness: een uitdaging voor nog veel bedrijven (online article)

    Dijkmans, CHS., 2014, In : TravelNext.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    2015

    Afhankelijkheid van Facebook: levensgevaarlijk!

    Vinkesteijn, JAM., Laan, S. & Dijkmans, CHS., 25 Aug 2015, In : NRIT Kennisbank (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    A stage to engage: social media use and corporate reputation

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Tourism Management. 47, April, p. 58-67

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    169 Citations (Scopus)

    Bedrijven op social media en 'online firestorms'

    Dijkmans, CHS., 9 Feb 2015, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    Dragen activiteiten op sociale media bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

    Dijkmans, CHS., 2015, In : NRIT Magazine. 2015, 4, p. 14-15 2 p.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van bedrijven? (online article)

    Dijkmans, CHS., 2015, In : SWOCC.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Online conversation and corporate reputation: a two-wave longitudinal study on the effects of exposure to the social media activities of a highly interactive company

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P., Buyukcan-Tetik, A. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Journal of Computer-Mediated Communication. 20, 6, p. 632-648 17 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    24 Citations (Scopus)

    Online klachten, slechte reviews, wat nu? (online article)

    Dijkmans, CHS., 2015, In : TravelNext.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Social media door KLM: de relatie met online engangement en bedrijfsreputatie

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Vrijetijdstudies. 33, 2, p. 23-36 14 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    2017
    7 Citations (Scopus)

    In de reiswereld communiceren op social media: human voice of AI & chatbots?

    Dijkmans, CHS., 9 Mar 2017, In : travelnext.nl.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Open Access
    2018

    De menselijke toon telt: de effecten van social media inzet door toeristische bedrijven op hun klantrelaties

    Dijkmans, CHS., 2018, In : Vrijetijdstudies. 36, 1, p. 35-38 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    Interactiviteit en ‘human voice’ in zakelijke social media

    Dijkmans, CHS., 2018, In : Reiswerk.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Open Access