Photo of Corné Dijkmans

Corné Dijkmans

Manager Research & Business Innovation

      • 238 Citations
      If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

      Research Output

      Filter
      Article
      2018

      De menselijke toon telt: de effecten van social media inzet door toeristische bedrijven op hun klantrelaties

      Dijkmans, CHS., 2018, In : Vrijetijdstudies. 36, 1, p. 35-38 4 p.

      Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

      Interactiviteit en ‘human voice’ in zakelijke social media

      Dijkmans, CHS., 2018, In : Reiswerk.

      Research output: Contribution to journalArticleProfessional

      Open Access
      2017
      20 Citations (Scopus)

      In de reiswereld communiceren op social media: human voice of AI & chatbots?

      Dijkmans, CHS., 9 Mar 2017, In : travelnext.nl.

      Research output: Contribution to journalArticleProfessional

      Open Access
      2015

      Afhankelijkheid van Facebook: levensgevaarlijk!

      Vinkesteijn, JAM., Laan, S. & Dijkmans, CHS., 25 Aug 2015, In : NRIT Kennisbank (online article).

      Research output: Contribution to journalArticlePopular

      A stage to engage: social media use and corporate reputation

      Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Tourism Management. 47, April, p. 58-67 10 p.

      Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

      188 Citations (Scopus)

      Bedrijven op social media en 'online firestorms'

      Dijkmans, CHS., 9 Feb 2015, In : acsm-vu.nl (online article).

      Research output: Contribution to journalArticlePopular

      Dragen activiteiten op sociale media bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

      Dijkmans, CHS., 2015, In : NRIT Magazine. 2015, 4, p. 14-15 2 p.

      Research output: Contribution to journalArticleProfessional

      Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van bedrijven? (online article)

      Dijkmans, CHS., 2015, In : SWOCC.

      Research output: Contribution to journalArticleProfessional

      Online conversation and corporate reputation: a two-wave longitudinal study on the effects of exposure to the social media activities of a highly interactive company

      Dijkmans, CHS., Kerkhof, P., Buyukcan-Tetik, A. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Journal of Computer-Mediated Communication. 20, 6, p. 632-648 17 p.

      Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

      30 Citations (Scopus)

      Online klachten, slechte reviews, wat nu? (online article)

      Dijkmans, CHS., 2015, In : TravelNext.

      Research output: Contribution to journalArticleProfessional

      Social media door KLM: de relatie met online engangement en bedrijfsreputatie

      Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Vrijetijdstudies. 33, 2, p. 23-36 14 p.

      Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

      2014

      Onderzoek: dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

      Dijkmans, CHS., 2014, In : NRIT Magazine. 2014, 4, p. 14-15

      Research output: Contribution to journalArticleProfessional

      Social media responsiveness: een uitdaging voor nog veel bedrijven (online article)

      Dijkmans, CHS., 2014, In : TravelNext.

      Research output: Contribution to journalArticleProfessional

      2013

      De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

      Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

      Research output: Contribution to journalArticlePopular

      De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

      Dijkmans, CHS., 2013, In : travelnext.nl.

      Research output: Contribution to journalArticlePopular

      Klagen op internet: reviews in de travel- en hospitality industry

      Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

      Research output: Contribution to journalArticlePopular