Corné Dijkmans

Manager Research & Business Innovation

    • 162 Citations
    20102023
    If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

    Research Output 2010 2019

    Filter
    Article
    2018

    De menselijke toon telt: de effecten van social media inzet door toeristische bedrijven op hun klantrelaties

    Dijkmans, CHS., 2018, In : Vrijetijdstudies. 36, 1, p. 35-38 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    Interactiviteit en ‘human voice’ in zakelijke social media

    Dijkmans, CHS., 2018, In : Reiswerk.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Open Access
    2017
    5 Citations (Scopus)

    In de reiswereld communiceren op social media: human voice of AI & chatbots?

    Dijkmans, CHS., 9 Mar 2017, In : travelnext.nl.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Open Access
    2015

    Afhankelijkheid van Facebook: levensgevaarlijk!

    Vinkesteijn, JAM., Laan, S. & Dijkmans, CHS., 25 Aug 2015, In : NRIT Kennisbank (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    141 Citations (Scopus)

    A stage to engage: social media use and corporate reputation

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Tourism Management. 47, April, p. 58-67

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    Bedrijven op social media en 'online firestorms'

    Dijkmans, CHS., 9 Feb 2015, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    Dragen activiteiten op sociale media bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

    Dijkmans, CHS., 2015, In : NRIT Magazine. 2015, 4, p. 14-15 2 p.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van bedrijven? (online article)

    Dijkmans, CHS., 2015, In : SWOCC.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    16 Citations (Scopus)

    Online conversation and corporate reputation: a two-wave longitudinal study on the effects of exposure to the social media activities of a highly interactive company

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P., Buyukcan-Tetik, A. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Journal of Computer-Mediated Communication. 20, 6, p. 632-648 17 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    Online klachten, slechte reviews, wat nu? (online article)

    Dijkmans, CHS., 2015, In : TravelNext.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Social media door KLM: de relatie met online engangement en bedrijfsreputatie

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Vrijetijdstudies. 33, 2, p. 23-36 14 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    2014

    Onderzoek: dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

    Dijkmans, CHS., 2014, In : NRIT Magazine. 2014, 4, p. 14-15

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Social media responsiveness: een uitdaging voor nog veel bedrijven (online article)

    Dijkmans, CHS., 2014, In : TravelNext.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    2013

    De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

    Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

    Dijkmans, CHS., 2013, In : travelnext.nl.

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    Klagen op internet: reviews in de travel- en hospitality industry

    Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular