Corné Dijkmans

Manager Research & Business Innovation

    • 159 Citations
    20102023
    If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

    Research Output 2010 2019

    2019

    Blueprint Sector Skills Alliance : Next Tourism Generation Alliance

    Dijkmans, C., 4 Jun 2019.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    Webcare

    Kerkhof, P. & Dijkmans, C., 2019, Oxford bibliographies in communication. Moy, P. (ed.). New York: Oxford University Press

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

    Open Access
    2018

    De menselijke toon telt: de effecten van social media inzet door toeristische bedrijven op hun klantrelaties

    Dijkmans, CHS., 2018, In : Vrijetijdstudies. 36, 1, p. 35-38 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    eMarketing To Go!

    Dijkmans, CHS. & Vinkesteijn, JAM., 2018, English (3rd) edition ed. Leiden: EduPlaza. 248 p.

    Research output: Book/ReportBookProfessional

    eMarketing To Go!

    Dijkmans, CHS. & Vinkesteijn, JAM., 2018, 3 ed. Leiden: EduPlaza. 248 p.

    Research output: Book/ReportBookProfessional

    From monologues to dialogues: interactivity in company social media use

    Dijkmans, CHS., 2018, 209 p.

    Research output: ThesisDoctoral Thesis

    Open Access

    Interactiviteit en ‘human voice’ in zakelijke social media

    Dijkmans, CHS., 2018, In : Reiswerk.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Open Access
    1831 Downloads (Pure)
    Open Access
    File

    The rise of interactivity and human voice in the tourism industry (2011-2016)

    Dijkmans, CHS., 25 May 2018.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    2017
    5 Citations (Scopus)

    In de reiswereld communiceren op social media: human voice of AI & chatbots?

    Dijkmans, CHS., 9 Mar 2017, In : travelnext.nl.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Open Access
    2016

    Een 'menselijk geluid' werkt! Effectieve social media en bedrijfsreputatie.

    Dijkmans, CHS., 13 Jan 2016.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    Een menselijk gezicht in elk onlinebericht? Social media inzet en tone of voice

    Dijkmans, CHS., 2016, Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2016. de Bruijn, K., Vermeulen, T., Korteweg Maris, D., Rooijackers, M., van der Most, K., Heerschap, N., Schreven, L., Breedveld, K., Hartman, S. & van Wijk, K. (eds.). Nieuwegein: NRIT Media/CBS/CELTH/NBTC Holland Marketing/NRIT Media, p. 112-117 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

    eMarketing To Go!

    Dijkmans, CHS. & Vinkesteijn, JAM., 2016, English (2nd) edition ed. Leiden: EduPlaza. 262 p.

    Research output: Book/ReportBookProfessional

    eMarketing To Go!

    Dijkmans, CHS. & Vinkesteijn, JAM., 2016, 2 ed. Leiden: EduPlaza. 262 p.

    Research output: Book/ReportBookProfessional

    Reputatie verbeteren? Engage!

    Dijkmans, CHS., 28 Jan 2016.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    Social media to go! : de basis van social media in commerciële bedrijfsvoering

    Dijkmans, CHS. & Vinkesteijn, JAM., 2016, 2e druk ed. Leiden: EduPlaza. 248 p.

    Research output: Book/ReportBookProfessional

    2015

    Afhankelijkheid van Facebook: levensgevaarlijk!

    Vinkesteijn, JAM., Laan, S. & Dijkmans, CHS., 25 Aug 2015, In : NRIT Kennisbank (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    138 Citations (Scopus)

    A stage to engage: social media use and corporate reputation

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Tourism Management. 47, April, p. 58-67

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    Bedrijven op social media en 'online firestorms'

    Dijkmans, CHS., 9 Feb 2015, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    Dragen activiteiten op sociale media bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

    Dijkmans, CHS., 2015, In : NRIT Magazine. 2015, 4, p. 14-15 2 p.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van bedrijven? (online article)

    Dijkmans, CHS., 2015, In : SWOCC.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Effectief reageren op online klachten blijft essentieel: naar een gestructureerde en effectieve aanpak

    Dijkmans, CHS., 2015, Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2015. de Bruijn, K. & Vermeulen, T. (eds.). Breda: NRIT Media; CBS, p. 110-114 568 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

    eMarketing To Go!

    Dijkmans, CHS. & Vinkesteijn, JAM., 2015, Leiden: EduPlaza. 282 p.

    Research output: Book/ReportBookProfessional

    Online conversation and corporate reputation

    Dijkmans, CHS., 2015.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    16 Citations (Scopus)

    Online conversation and corporate reputation: a two-wave longitudinal study on the effects of exposure to the social media activities of a highly interactive company

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P., Buyukcan-Tetik, A. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Journal of Computer-Mediated Communication. 20, 6, p. 632-648 17 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    Online klachten, slechte reviews, wat nu? (online article)

    Dijkmans, CHS., 2015, In : TravelNext.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Social media: een 'Stage to engage' voor toeristische bedrijven

    Dijkmans, CHS., 2015.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    Social media door KLM: de relatie met online engangement en bedrijfsreputatie

    Dijkmans, CHS., Kerkhof, P. & Beukeboom, C. J., 2015, In : Vrijetijdstudies. 33, 2, p. 23-36 14 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

    Socialmediagebruik, online engagement en reputatie

    Dijkmans, CHS., 2015.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    Social media to go! : de basis van social media in commerciële bedrijfsvoering

    Dijkmans, CHS. & Vinkesteijn, JAM., 2015, Leiden: EduPlaza. 210 p.

    Research output: Book/ReportBookProfessional

    123 Downloads (Pure)

    Tourism and the sharing economy : challenges and opportunities for the EU

    Peeters, PM., Dijkmans, CHS., Mitas, O., Strous - de Boer, BJ. & Vinkesteijn, JAM., 2015, European Parliament. 90 p.

    Research output: Book/ReportReportProfessional

    Open Access
    File
    2014

    Corporate social media use and online engagement

    Dijkmans, CHS., 2014.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    Onderzoek: dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?

    Dijkmans, CHS., 2014, In : NRIT Magazine. 2014, 4, p. 14-15

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Social media responsiveness: een uitdaging voor nog veel bedrijven (online article)

    Dijkmans, CHS., 2014, In : TravelNext.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Social media usage intensity and corporate reputation

    Dijkmans, CHS., 2014.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    Social media use, social media engagement and corporate reputation

    Dijkmans, CHS., 2014.

    Research output: Contribution to conferencePaper

    2013

    De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

    Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    De impact van social media op toeristische aankoopbeslissingen

    Dijkmans, CHS., 2013, In : travelnext.nl.

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    Klagen op internet: reviews in de travel- en hospitality industry

    Dijkmans, CHS., 2013, In : acsm-vu.nl (online article).

    Research output: Contribution to journalArticlePopular

    2012

    Tot 2025: toekomstvisie op toerisme

    Beulink, PT., Dijkmans, CHS., Erdkamp, COM., Lier, HH. & Mensink, HJG., 2012, Reiswerk. 40 p.

    Research output: Book/ReportReportProfessional

    2011

    Social media effectiever inzetbaar in de toeristische branche: opstart "innovatielab" door NHTV, NBTC en HSMAI

    Dijkmans, CHS., 2011, Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2010/2011. Wildhagen, W. & de Bruijn, K. (eds.). Breda: NRIT Onderzoek, p. 42-44 320 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

    2010

    Management game "Emerald Forrest"

    Dijkmans, CHS., 2010.

    Research output: Contribution to conferencePaper